Bir Post-Film Örneği Olarak Film-Oyun

01 Mayıs 2013

Öncelikle film-oyun, oyun-film değil. Oyunların film yapılması ile oyun-film yapıldı.

Fim-oyun, çünkü düşünce filmi için bir ön-aşama.

Film-oyun, çünkü ana biçimi oyun, yani sonu belli değil, filmlerin sonu genelde bellidir.

Film-oyun, çünkü film başka bir şey oldu artık. Oyun olma durumu da, bu aşamanın momentlerinden yalnızca birisi.

Peki, film-oyun nasıl bir şey olabilir?

Aksiyon-bilimkurgu türünün izleğinden yürüyebilir, çünkü hem edebiyat, hem de sinema örneği olarak bilimkurgu insanlar en çok şey öğreten tür durumunda. Aynı zamanda, insanlar en kolay öğreten türlerden biri olma konusunda.

Aksiyon, çünkü adrenalin insanların bir şeyler öğrenmesini kolaylaştırıyor. Eskiden bu duygu ağırlıklı olarak Acı idi ama durum değişti.

Ara şerh: 2009-2011 (Hong Kong dahil) Çin filmleri, kendi tarihlerini anlama açısından, birer film-oyun sayılsa gerek, çünkü gerçek öyküye yönelik çeşitlemeler var.

Bu açıdan, henüz yapılmamış olan ‘Ghost in the Shell 3’, ilk 2’sini izleme açısından eğer doğru yerine oturtulursa, en uygun film-oyun aday adayı durumunda.

Üye Yorumları

kultanesi kultanesi Üye 07.08.2012

Reha nın geçen yazılarını da okuduktan sonra bu tarz çizgi anime filmlerini keşfetmiş oldum. çizgifilm ile anime filmleri ayırmak gerek ve kesinlikle hafife alınmayacak kadar ciddi filmler var